Anul viitor vom putea circula doar pe autostradă de la Cluj la Sibiu, susține Mariana Ioniță, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Aceasta a declarat, într-un interviu pentru Hotnews, că este sigură deschiderea circulației pe lotul 2 al Autostrăzii Sebeș- Turda, singurul pe care încă nu se poate circula.
„Categoric deschidem Sebeș- Turda lotul 2 (24 km). Toată A10 va fi în trafic și preluată în administrare (inclusiv cei 2 km de pe lotul 1 nefinalizați încă- nota redacției). Acum, ce dăm în trafic preluăm în administrare pe timp de iarnă.
Dacă nu deschidem Râșnov- Cristian anul acesta (6,3 km de autostradă, 3,5 km drum de legătură), sigur o vom face la începutul anului. Mai deschidem Târgu- Mureș- Ungheni (4,5 km autostradă, 4,7 km drum de legătură). Acel lot, început anul acesta, va fi tot o punere rapidă în funcțiune a unui sector de autostradă”, a explicat șefa CNAIR.
Mariana Ioniță a vorbit și despre stadiul lucrărilor pe lotul Chețani- Câmpia Turzii al Autostrăzii Transilvania. Ea a recunoscut problemele de pe șantier, unde antreprenorul general a intrat în insolvență, dar speră ca sectorul să fie deschis până la sfârșitul anului viitor.
„Pe lotul Chețani- Câmpia Turzii (15,7 km), din păcate nu toate merg strună. Avem constructori, cum e cel de la Bacău, care nu ne dă nicio bătaie de cap, dar avem și antreprenori care ne dau bătăi de cap. Nu știu dacă am fi avut așa probleme cu firma asta, Straco, dacă n-ar fi fost în insolvență.
Are un administrator special și nu ne putem mișca decât prin acceptul său. Am făcut un plan financiar al proiectului, să văd care e diferența între facturile pe care dânșii ni le fac nouă și facturile pe care ei le primesc de la cei care prestează lucrări.
Sunt astfel de diferențe și acum lucrăm la o situație prin care să ne prezinte cum vor fi suportate acele diferențe, să nu ne trezim că o firmă aflată în insolvență reușește să bage în insolvență alte firme. Mă bat să terminăm acest contract în 2021. Trebuie neapărat finalizat. Ne gândeam până în vară, dar eu aș fi mulțumită și dacă va fi gata până la finalul anului.
Mi se rupe sufletul, am fost acolo. Sunt niște subantreprenori de așa o bună credință… Acești oameni, de ziua României, munceau de unii singuri. Mi se rupe sufletul să văd că astfel de firme intră în faliment și noi nu contribuim la dezvoltarea lor. Eu vreau să le adunăm pe aceste firme și să facem un consorțiu român nou care să vină la o licitație mare, singuri, independenți, pentru că merită”, a mai declarat Mariana Ioniță.