Alegerea unei căi antreprenoriale și lansarea unei idei de afaceri este, cu siguranță, o provocare pentru cel care dă nașterea afacerii.
Din dorința de a crea ceva nou și de a-și lăsa amprenta pe ceva de calitate, Andreea Cojocaru, o tânără din Cluj-Napoca, a pus bazele unui business românesc, prin care produce costume de baie din plastic reciclat din mări și oceane.
„Eram un fan absolut al costumelor de baie, dar eram dezamagită deoarece multe din cele cumpărate nu își mai păstrau culoarea în timp și se deteriorau. Cum era să găsesc un material puternic care să se diferențieze de cele existente? După 6 luni de research am ajuns la concluzia că brandul meu ar trebui sa fie ecologic, adică țesătura primordială să fie realizată din plasticul reciclat din mări și oceane”, povestește Andreea Cojocaru.
Dupa contractarea mai multor fabrici, Andreea a găsit materialul perfect și fabrica din România care putea realiza ceea ce își dorea. Așa că, în anul pandemic 2020, a lansat Gold Swimwear.
„Noi ne ocupăm de tot procesul de productie. Odata ce materialul ecologic ne ajunge în fabrică, îl printăm cu pattern-urile alese de noi, iar după infuzarea culorilor il decupăm și croim manual. Afacerea mea este la început chiar daca am pornit-o acum 2 ani. Spun asta pentru ca abia acum mi s-au deschis uși, odata cu călătoria mea în Costa Rica, uși care deschid oportunități incredibile de dezvoltare pe mai multe paliere. Este incredibil cum în altă țara oamenii m-au ajutat mai mult decât aici. Tocmai pentru că au înteles mult mai bine ideea mea de bussines”, explică Andreea.
Deocamdată vânzările se fac online, dar există în plan introducerea lor și în magazine, atât în Europa cât și pe alte continente. Pentru a-și promova afacerea și pentru a întelege alte culturi, Andreea a plecat în urmă cu câteva luni în Costa Rica.
„Stiam că acolo toți fac surf, costumele mele întregi puteau fi vândute mult mai ușor. Aprecierea lor este dublă, dacă nu triplă. Pe lângă faptul că lumea își permite să le cumpere, apreciază conceptul eco, culorile, tesaturile, etc. Am vândut tot ce am dus din România, pur si simplu atârnâdu-le în copaci initial, pe plajele cunoscute, în marketuri sau chiar în magazine multi brand. A fost cea mai frumoasa experienta din viata mea pentru că m-am dus singură cu două bagaje: unul cu hainele mele, altul cu costumele de baie. Acum că am văzut exact cât sunt de apreciate, mi-am propus să mă extind și mai mult și Europa să o las pe loc secund”, mai spune Andreea Cojocaru.
Deși este singură în afacere, Andreea are încredere în reusită și își dorește să încheie cât mai multe contracte cu furnizori din SUA si America Centrala. Tânăra din Cluj vrea să se întoarcă cât de curând în America Centrala pentru a putea dezvolta cât mai mult afacerea.
3 comentarii
Tot ce e plastic,plastic ramane.Oricum il dichisesti,tesatura e insuportabila in contact cu pielea.
Camasi din plastic,chiloti din plastic,costume de baie,totul este alergic si suna chinezeste.
Plasticul este cel mai murdar material. Produce ciuperci si apar iritatii sau exeme pe corp.
Da, plasticul e plastic, cu mai multe dezavantaje. Cât despre costumele de baie (din ce am văzut aici), nu e nimic nemaipomenit sau măcar simplu-frumos, nici ca imprimeu, nici ca croi. Publicitate aiurea, mai ales că nici nu-și caută (cel puțin declarativ) pe-aici piața, de închipuită ce e. Se jenează și de limba română. Ce-i aia „research”?! Nu avem căutare, investigare, explorare, cercetare chiar? Ducă-se și rămână în Costa Rica, dacă ăia de pe-acolo chiar n-au mai văzut costume de baie despicate până la buric (nici asta nefiind vreo noutate).
cercetatorii(carcotasii ) români au descoperit că plasticul produce invidie in contact cu pielea umană , chiar daca e reclama , simt asa un pic de invidie ? un pic de romanism amestecat cu balcanism ?sa crape vecinu? a produs ceva , voi produceti ceva ? a creat ceva ,voi