Comunicarea de informații între Ministerul Finanțelor, ANAF și restul autorităților publice – centrale sau locale – se va face exclusiv prin intermediul sistemului informatic al Fiscului, numit PatrimVen, potrivit unei ordonanțe de urgență discutate de guvern luni.
Practic, dacă proiectul de OUG va fi adoptat, va dispărea complet transferul de informații pe hârtie între Agenția Națională de Administrare Fiscală și restul instituțiilor publice (ministere, agenții, primării).
Sistemul informatic PatrimVen există încă din 2015 și a intrat treptat în uzul unor instituții, dar până acum nu a existat obligativitatea ca toate instituțiile publice să îl utilizeze, în detrimentul informațiilor transmise fizic, pe hârtie sau pe dispozitive electronice de stocare.
Pentru a transmite informațiile către ANAF prin PatrimVen, instituțiile publice trebuie să se înroleze în platformă.
Va exista o singură excepție de la regulă: informațiile vor putea fi transmise și în format fizic fie la solicitarea autorităţilor judiciare, fie în situația în care, din motive tehnice, informațiile sau documentele nu pot fi furnizate prin sistemul informatic.