La o luna de când operatorul Supercom a preluat frâiele în județul Cluj numai 60% dintre clujeni au încheiat contracte de salubritate cu noul operator iar Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, le atrage atenția celor care nu au contractat operatorul pentru ridicarea deșeurilor menajere că ar putea fi sancționați cu o sumă de trei ori mai mare decât tariful pe care l-ar plăti lunar pentru servicii.
” Doar pentru că nu și-au încheiat contractul, nu poți să refuzi ridicarea gunoiului, am cerut acest lucru de la firmă în mod expres. Gunoiul trebuie ridicat de la toată lumea, pentru că nu poate fi lăsat în stradă, urmând ca ulterior, primăria să se implice prin plata serviciului de colectare a gunoiului în numele cetățeanului, urmând ca apoi primăria să recupereze banii de la cetățean. Legislația dă această pârghie primarului și spune că pentru cetățenii care refuză plata se poate impune o taxă de sancționare de până la trei ori tariful pe care l-ar plăti pe contract, tocmai pentru a stimula încheierea de contracte. ” a declarat Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.
Potrivit acestuia , în municipiul Cluj-Napoca s-a observat o evoluție în ultima perioadă privind numărul de sesizări, problemele mai mari fiind cele de la nivelul comunelor unde nu există personal specializat în aceste situații.
”Am constatat că la municipiul Cluj-Napoca lucrurile încep să între în normal fiindcă cei de colo au experiență cu operatorii, au un aparat profesionist care se ocupă de salubritate și știu deja cum să abordeze problema. La nivelul comunelor, sunt situații unde nu există nicio persoană specializată pe această probleme, primarii de acolo au primit contractul și de acolo trebuie să gestioneze ei această problemă. Observăm totuși o reducere a numărului de sesizări, de la 200 de sesizări la 20 pe zi, însă nu am ajuns încă la nivelul dorit. Am avut o întâlnire cu primarii din lotul I, la care au fost aproximativ 30 de primari, cu scopul de a găsi soluții la problemele lor.
În urma discuțiilor purtate, liderii UAT-urila u convenit cu privire la o perioadă de grație de 3 luni pentru ca toți cetățenii să se pună la punct cu noul operator însă după perioada respectivă, cei ce nu s-au conformat vor fi amendați.
” Oamenii sunt de bună credință dar așteaptă să vadă în ce fel va evolua această schimbare de operator, așa că au convenit cu toții să ofere o perioadă de trei luni de grație pentru încheierea contractului. Majoritatea primarilor au transmis că vor lua o hotărâre după cele trei luni iar dincolo de acest interval, dacă oamenii nu vor intra conforma privind contractarea, aceștia vor începe să dea sancțiuni.” a mai adăugat liderul forului administrativ județean.
2 comentarii
[…] post ULTIMATUM pentru clujenii care nu au încheiat noile contracte de salubritate! Tișe: ”Taxa de san… appeared first on Stiri de Cluj – Servus […]
[…] SURSA / CITESTE MAI MULT […]